מחלקת ניהול אפקטיביות ומצוינות ארגונית בראשות מר ישי סקלן מובילה תהליכי ייעוץ מולטי-דיסציפלינאריים, המשלבים תרבות ארגונית, הטמעה ושיפור תהליכים והתאמת טכנולוגיה המאפשרת את מימושם.
במחלקה ישנם שני תחומי פעילות מרכזיים:
תקנים
ליווי בתהליך הסמכה למגוון תקנים, החל מבחירת התקנים הרלוונטיים לארגון, דרך הקמת מערכת ניהול על פי דרישות התקן או התקנים (משולבת) עד התעדה, וכלה בליווי בתחזוקה שוטפת לאורך זמן . בין התקנים הנפוצים (רשימה חלקית) ISO9001, ISO14001, OHSAS18000 , ISO13485, AS9100, TS 16949, ISO 28000, ת"י 9301 ועוד.
כחלק ממערכת האיכות נדרש ניהול מסמכים ורשומות ברמות שונות. מתוך ניסיוננו המצטבר רכשנו מיומנות במגוון תעשיות בהגדרת התהליכים הרלוונטיים ותיעודם, מדדים, יעדים ורמות מדגם. בנוסף , אנו מסייעים על פי דרישה בקביעת כלים טכנולוגיים תומכים.
ספקים
המחלקה ביצעה בעבר מספר רב של פרויקטים בתחום זה. חלקם כפרויקטים ממוקדים בשלב מסוים בתהליך כגון הגדרה או בקרה וחלקם כטיפול כולל בנושא ספקים וקבלני משנה במיקור חוץ מלא. בשתי תצורות העבודה המענה כולל נושאים כגון: סיוע בהגדרת דרישות רכש, דרישות איכות בחירת ספק ואישורו, העברה מפיתוח לייצור מעבר לייצור המוני, ניהול שוטף של ספקים וקב"מ, הגדרת בקרות שונות (תהליך, קבלה ועוד), תיעוד טכני, שימור המוצר (אריזה, שינוע ואחסון). הפעילות מבוססת על שיטות מתקדמות הרואות בספק שותף לדרך.
תקינה
ליווי בבדיקות מעבדה ואחרות כחלק מתקינה מקומית ובינלאומית. כיום, כל יצרן שרוצה לשלוח את מוצריו למדינה אחרת נדרש לעמוד בתקינה בינלאומית ו/או תקינה בינלאומית באותה מדינה. אנו מסייעים לחברות לכל אורך התהליך, החל מהגדרת הבדיקות הנדרשות בהתאם למדינות היעד, בחירת המעבדה האופטימלית מבחינת צרכים, מחיר וזמן, וליווי בהכנת טפסים ומסמכים רלוונטיים, מענה שוטף.
הוראות עבודה וכתיבה טכנית
כחלק בעבודת ייעוץ מול ארגונים רבים ויצירת תשתית מסמכים נדרשת לפעילות יעילה ואפקטיבית בהתבסס על דרישות תקנים ו/או לקוחות תוך התחשבות בגודל הארגון , אופי פעילותו, וצורת העבודה. מאחר ונושא התיעוד משיק לתחומי מומחיות נוספים שלנו כגון ניהול איכות, ניהול ידע, שיפור תהליכים ועוד, פיתחנו מומחיות בכל הרמות (הוראות עבודה, נהלים, מסמכי מדיניות, מרכזי ידע וכדומה) בנושא זה.
ניהול אפקטיבי של תהליכים ארגוניים (תרבות, הבניית תהליכים וטכנולוגיה מאפשרת)
תחום הפיתוח הארגוני האפקטיבי הינו תחום אינטגרטיבי, אשר משלב בין הבנית תהליכים ארגוניים, הטמעתם כחלק מהתרבות הארגונית בארגון, והתאמת טכנולוגיה אשר תאפשר לממש את התהליכים לאורך זמן.
הבניית תהליכים ארגוניים – הבניית תהליכים ארגוניים והגדרת תהליכי בקרה ומדידה למימושם, סיוע להנהלת הארגון בביצוע בקרה על התקדמות התהליכים, הן ברמת כל יחידה בנפרד והן ברמת כלל הארגון.
תרבות – "Winning hearts and minds", ליווי תהליכי של הנהלת הארגון, הטמעת חשיבות התהליך הארגוני בקרב מנהלים ועובדים על ידי שיתוף מנהלים ועובדים בתהליכי החשיבה השונים, יצירת מעורבות ומחויבות לתהליך, ליווי הסברת התהליך לכל אורכו.
טכנולוגיה מאפשרת - התאמת מעטפת טכנולוגית אשר תסייע בניהול התהליך הארגוני ותאפשר את ביצוע כלל תהליכי הבקרה הנדרשים. ניהול אפקטיבי של ההון האנושי.
כיום ישנה הבנה בקרב הארגונים המובילים במגזר העסקי והציבורי, בארץ ובעולם, כי על מנת לשפר את הביצועים נדרש לנהל בצורה אפקטיבית את המשאב אשר הינו בעל ההשפעה הגדולה ביותר על ביצועי הארגון – המשאב האנושי. לשם כך, נדרש ניהול אפקטיבי של כלל התהליכים הנוגעים בניהול ההון האנושי בארגון.
אנו מאמינים כי עקרון פארטו, הגורס כי 80% מהפעילות מתבצעת בידי 20% מהגורמים, חל וביתר שאת, גם בתחום של המשאב האנושי בארגון.
בכל הארגונים בהם עבדנו לאורך השנים, מצאנו כי מקורן של מרבית התהליכים והיוזמות האפקטיביות ובעלות ההשפעה הרבה ביותר על ביצועי העובדים הינו אותם 20% מהעובדים אשר הינם בעלי השפעה מתמשכת ועקבית על ביצועי הארגון.
לאור זאת, על מנת לנהל את ההון האנושי באופן אפקטיבי, נדרש לייצר תרבות של איכות היודעת לזהות, לפתח, לקדם ולתגמל את העובדים אשר הינם בעלי התרומה המשמעותית לביצועי הארגון.
הערכת ביצועים
במסגרת המתודולוגיה, מתבצעת הטמעה של תהליך מדיד ומהימן להערכת ביצועי עובדים, אשר מאפשרת להעריך את התרומה של כל אחד מהעובדים בארגון לביצועי הארגון.
הדבר מתבצע באמצעות מתודולוגיה ייחודית הכוללת שני שלבים:
שלב ראשון - גיבוש והטמעה של תהליך מדיד ומהימן להערכת ביצועי עובדים, כולל התאמת טכנולוגיה מתאימה.
שלב שני - טיוב כלל תהליכי ניהול ההון האנושי (כולל: פיתוח עתודה ניהולית, מדיניות שכר, קידום, הדרכה, ועוד), באמצעות קבלת החלטות מבוססות נתונים והתאמת "חליפת פיתוח אישית" עבור כל עובד ומנהל בארגון בהתאם לצרכיו.